Traseul – Izvorul lui Jorj

Undeva la mijlocul verii am început să fac o prezentare a unui traseu de la noi din Piatra Neamț, și anume Izvorul lui Jorj. Un scurt film poate fi vazut aici:

Traseul este uşor accesibil pentru oricine, atât cu maşina cât şi direct cu bicicleta, asta pentru cei care locuiesc în oraș. Timp de 2 ani am făcut acest traseu de foarte multe ori dar înca nu m-am plictisit.

El începe în apropierea stadionului Borzogheanu de pe o colină din apropiere, noi îi spunem “la scenă”, asta pentru că acum vreo 5 ani pe acest deal, “Cârlomanu”, primăria orașului a organizat o serie de concerte cu ocazia zilelor orașului. Prima porțiune te poartă pe marginea dealului, chiar deasupra orașului, unde ai parte de o imagine senzațională.
260720121089 190820121210

Imediat se ajunge la izvorul cu pricina, de unde mai mereu găsim localnici care iau apă de băut atât pentru ei cât şi pentru întreaga familie. De multe ori ne-am potolit setea cu această apa deosebit de rece, care în zilele de vară o poate înlocui cu succes pe cea din bidonul de pe bicicleta. De aici începe o urcare tehnică şi uneori destul de provocatoare în special datorită înclinării. Țin să precizez că traseul se poate face integral pe bicicletă, de către cei cu o oarecare experiență și ceva antrenament.

23062012992 23062012991Foarte repede ajungem într-o poiană care te lasă să admiri pădurea în toată spendoarea ei, mai ales spre toamnă când copacii cu frunzele lor cărămizii îți clătesc ochii într-un spectaculor joc de culori. Aici avem posibilitatea de a alege cu continuăm urcarea. ”Easy way” sau ”The Hard way”. Prima versiune, pe pajiște, este ceva mai lungă, cu vreo 200 metri, dar te lasă să urci ceva mai lejer. A doua versiune este exact de-a dreptul prin pădure, o urcare mai violentă și tehnică, printre rădăcini și pietre care forțează la maxim orice biciclist. Odată trecuți de această bucată, ajungeam în altă poiană de unde puteam admira o nouă priveliște cu partea dinspre Bicaz a orașului Piatra Neamț, cartierul Sarata.

051020121413 260720121095

Suntem aproape la jumătatea urcării și de aici traseul se îmblânzește, uneori simți că ești la plimbare în parc. Parcurgi un drum lat, foarte neted, plin de frunze toamna dar și de crengi, cu panta mai redusă (maxim 14%). După doar un km ajungem în cel mai înalt punct al traseului, pe partea de est a dealului, unde se poate face și o pauză, pentru că de acum începe coborârea. ca variante de continuat din acest punct avem vreo 4:

• coborâm pe unde am venit  – drum foarte bun și coborârea se face în foarte mare viteză
  • coborâm spre Gîrcina – o cărare mai îngustă și cu șanț pe mijloc, datorat scurgerii apei de pe versant
  • coborâm direct la scenă – mai scurt și mai abrupt
  • Coborâm două sute de metri spre Gîrcina și continuăm pe partea nordică spre o altă poiană de dă spre Cuiejdi și mai departe ne scoate la Mănăstirea Bistrița.

Dacă tot am ajuns aici nu putem să nu admirăm peisajul spre Gîrcina și dealul Cozla și o parte din Piatra Neamț

Cozla + Piatra Neamt Gîrcina

19072013121La cea de-a doua variantă, Marius și Andrei au continuat traseul cu o bucată de 2 km ce conține o urcare pe Cozla de 600 metri înclinația maximă 26,5% și o coborâre de 1,4 km. Și pe aici aveam peisaje frumoase dar și coborârea este deosebită.

Mai jos aveți niște detalii tehnice ale traseului pentru ceu interesați. Urcarea în total are vreo 3,2 km cu o pantă maximă de 22,4 % media 8,9%, urcare totală 300 metri. se poate face în 2 ore la un ritm lejer.